mandag 1. desember 2008

Ting 21 og 22

Nå har jeg gjort en del ting uten å ha blogga om dem. Kniven på strupen nå, siste kursdag i morgen.Har bl.a. vært gjennom seomoz.org-sidene for å se på kåringene av de beste 2.0-ting.
Så vel forsåvidt ingen kåringer jeg var uenig i . Kjente igjen flere av mine favoritter: bl.a.: YouTube, Del.icio.us, Flickr og Google Docs.
Disse tingene må jeg få sjekka ut nærmere: Docstoc, Last og Yahoo! Answers. Dessuten må jeg sjekke om Netvibes er bedre enn iGoogle.
Når det gjelder ting 22, er jeg alene fra mitt skolebibliotek, så jeg har ikke så mange å diskutere med.......Dette kurset har imidlertid gitt meg mye nyttig kunnskap som jeg kan ta med meg videre, mest i min gjerning som pedagog, vil jeg tro. For det første er det viktig å kjenne til hvilke muligheter web 2.0 gir oss, for det andre kan disse tingene utnyttes positivt i forhold til bruk i skolen. Som fransklærer er i alle fall ting 4: Direkte kommunikasjon og ting 6:Vennesteder svært aktuelt. Ellers må jeg la tingene synke litt inn før jeg tar dem i bruk i undervisninga. Google Docs og wiki er aktuelt, likeså postkasting. Vi får se hva det blir til! Jeg har funnet mange interessante blogger også, forresten!

1 kommentar:

Marianne W. sa...

Hei! Da noterer jeg at du er ferdig med ting 21 og 22!
Sees på samling i morra :-)
Hilsen Marianne